Prehrana: utjecaj na kožu lica

(Povratak na novosti)
By: Ivana Gogić, studeni 10, 2019 ,

Tema ovoga bloga je povezanost prehrane i štetnih navika na zdravlje kože lica. 
Osobno se trudim hraniti zdravo i održavati disciplinu u prehrani jer primjetim brojne prednosti.

Promijeniti prehrambene navike nije niti malo lagan posao, a zahtijeva pažnju, upornost i disciplinu te suzdržavanje od trenutnih žudnji za određenom hranom.

Hranu doživljavam kao lijek i stoga s posebnom pažnjom pravim svoje obroke i trudim se pridržavati uspostavljene rutine. Zdrava prehrana osim što utječe na probavu i cjeloukupno zdravlje, utječe i na kožu lica.

Brza hrana bez hranjivih sastojaka i pretjerano konzumiranje slatkiša dovode do niza tegoba kao što su: alergije ili preosjetljivost na hranu, bakterijske i gljivične infekcije, bolovi u leđima, žgaravica, migrene, nadutost, predmenstrualni sindrom, problemi sa spavanjem, umor…

Zahvaljujući zdravoj prehrani, ali i fizičkoj aktivnosti koja je također bitna za naše tijelo (osobito pravilno i duboko disanje), primjetila sam znatna poboljšanju u izgledu kože lica. Mliječne proizvode sam izbacila iz prehrane, iako ponekad volim pojesti sir. 


Hrana koju jedemo i način na koji jedemo odražava koliko se brinemo za sebe, jer ono što unosimo u svoje tijelo često je odraz emocionalnog stanja u kojem se nalazimo. Što je prehrana zdravija, više ljubavi iskazujemo prema sebi, u suprotnom potrebno je promijeniti štetne navike i uspostaviti rutinu koja omogućuje da bolje i kvalitetnije obavljamo svoje svakodnevne aktivnosti. 

Često dajemo prednost drugim stvarima i poslovima koje treba obaviti zanemarujući ravnotežu koja je prijeko potrebna našem tijelu i umu kako bismo funkcionirali na optimalnoj razini. 

Međutim, kako sam već i prije pisala u svojim blogovima, smatram da je temelj svega, pa i promjene u prehrani promjena načina razmišljanja. Što su misli pozitivnije, i odnos prema hrani se mijenja, u smislu da naše tijelo traži više prirodne, a manje prerađene hrane. 
Kada sam izvan ravnoteže, moje tijelo traži nezdravu hranu i više slatkiša.

U procesu mijenjanja svoje prehrane, promijenila sam i način kuhanja. Više se zabavljam, uživam u pripravi i sitnicama koje prate cijeli proces, a obavezno i slušam glazbu dok kuham.


Što se tiče ostalih štetnih navika, svima nam je poznato da je pušenje svakako loša navika koja utječe na ubrzano starenje, nezdrav i sivkast ten, anksioznost, promjene u raspoloženjima i brojne druge. 

Jedan od mnogih negativnih učinaka pušenja je povećan rizik od depresije zbog nikotina koji oštećuje određene putove u mozgu koji reguliraju raspoloženje.

Što se tiče akni, osim genetskih predispozicija, na nastanak najviše utječu loša prehrana i stres. O tome sam već pisala u jednom od svojih prijašnjih blogova.

Jedna od mojih omiljenih spisateljica na temu poboljšanja vlastitog života je Louise Hay. U knjizi Volite sebe i budite zdravi ima pregršt zanimljivih i korisnih podataka o povezanosti uma i probave, vježbi za tijelo, um i duh te brojnih zdravih recepata koje i sama primjenjujem.

I za kraj, završavam s citatom Hipokrata, oca medicine:

“Neka ti hrana bude lijek, a lijek hrana”. 

Fotografija: Danijel Jelaš


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *